torsdag 28 april 2011

En Go kväll!



Spö, lina och vakring. Blir inte mycket bättre=)

Planen var spikad. Denna kväll skulle jag fiska så som jag säger att man borde men aldrig gör, dvs inte kasta ett kast förs jag hittat en fisk att fiska på.
Upplägget för kvällen spikades i tanken i bilen. När jag väl var framme så var det lite andra men mycket fina förutsättningar. I en vik vakade det för fullt så att börja utöva nått ninjafiske behövdes inte. Medans jag satte ihop spöt så kunde jag se flera fiskar gå och vaka inne i viken.
Smög bort sakta längs myrkanten. Smög så mycket att jag nästan kände mig skyldig för nått.
Väl på plats så la jag ut flugan. Tänkte att det här blir en perfekt berättelse om hur jag smög iväg och sedan öste upp fisk.
1.5 timmar senare så kändes det här med att vara dagens storfiskare vara mycket avlägset. Hade bytt ett antal flugor utan att fisken visat minsta intresse. Till slut så hittades lösningen, en liten klinkhammer bunden som fjädermyggspuppa. Typ Lennart Berqvists kläckande fjädermygg fast som klink. Nu blev det lite annat dra i grejerna och slutresultatet blev 1 landad Öring 2 tappade 2 missade och 2 nekningar (fisken vänder under flugan)

När jag kommer hem denna kväll så är jag så grymt nöjd och hade en lugn ok fridfull känsla.

Jag var även iväg en snabbis i söndags kväll men fisket var så trögt och jag fiskade dåligt så det var inte så mycket att berätta om det.

I skrivandet stund sitter jag och lurar på om jag kan komma iväg en stund denna kväll. Bara att vänta och se.
Bild på Myggklinken ligger i Fluggallerit i sidofältet om nån är intresserad.


Halv dassig bild på en stycket öring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar