måndag 25 april 2011

Hemmapremiär




I fredags var det premiär för fiske i egna sjön. Trotts att jag var så pass förkyld att jag nog borde legat i sängen så bar det av iaf. Att missa premiären med BENGTS gänget vore som att svära i kyrkan. Som vanligt så var det samling kl 7. Hjerts hade kört lite vildmaksliv och sovit uppe i skogen på natten under bar himmel så han var där ett bra tag innan vi kom. Han hade vaknat av orrspel på morgonkvisten och det är inte fy skam till väckarklocka.
8.00 gick startskottet för denna säsong och alla begav sig ut.
Frågorna var många, hur mycket regnbåge finns det kvar?( Bågarna har nu gått 4 år i sjön) Hur mår öringarna efter vintern?
Det visade sig att det kanske finns mer Regnbåge än vad vi trott och att Öringarna har klarat denna atomvinter alldeles utmärkt. Själv gick jag tom bortsett från 2 tappade fiskar.
Vid lunch så fick jag ge mig för då var jag helt igengrodd och mådde mindre bra pga förkylningen så då fick jag ge mig.

Nu så blir det till att kurera sig för jag är lika rutten fortfarande men när det är avklarat så ska här fiskas =)

Här riggas det och laddas.

2 kommentarer:

  1. Kul att sjön fortfarande har kvar sin fisk. Ser fram emot en tur i sommar:)

    // daniel

    SvaraRadera
  2. Du är alltid lika välkommen Daniel. Ska ni till stugan föresten?

    SvaraRadera