söndag 20 maj 2012

En fiskedag att minnas


Står där vid föreningssjön och tänker, hur mycket backing har jag egentligen på rullen. Den tanken har aldrig slagit mig förut vid Regnbågsfiske. Nästan på andra sidan sjön befinner sig i denna stund en kämpe till Båge med min oliva klink i mungipan. Som tur är så får den för sig att börja gå emot mig så efter en stund så lyckas jag få denna 2,5kg fisk i håven. Efter denna upplevelse så är jag helt nöjd. Hade lite tidigare fått 1 fisk och tappat även 1. För att maxa upplevelsen denna dag så var det både Vassländor och några simsländor som höll oss sällskap, plus alla tänkbara insekter som man kan tänka sig for runt oss denna solig och varma försommardag. En fiskedag att minnas helt enkelt. O finns det Simsländor kan det lika gärna finnas Vulgata. Om några veckor så kommer svaret.


O så var det PA. Han tog sin för året första torrflugefisk. Riktigt skönt för han. Hade han bara varit lite tidigare eller senare i 3 mothugg så hade han landad 4 fiskar denna dag, men man kan inte få allt.


Nöjd gubbe

Stickmyggen gjorde antågande denna dag.
Så det var bara att låta pipan jobba. Myggen ger, trot om ni vill, stämning!!
Hör fisket till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar