lördag 29 september 2012

Fisk och fiskare trottsade skitvädret.



Hemma från en morgontur till egna sjön. Startade morgonen med en kopp kaffe sittandes i regnet och tänkte att vad håller jag på med, det lär ju aldrig vaka i detta pissväder. Ibland är det dok rätt skönt att ha fel. För trotts rätt kärva förhållanden så var fisken igång. PA som i vanlig ordning var med tappade efter en liten stund en fisk på en svart klink. Min svarta klink visades det dok föga intresse för. Så efter att succén uteblivit blev det flugbyte. Satte på en helt ny myggkreation som jag snidat ihop igår kväll. Tog inte så lång stund så missade jag en fisk. Nya tag. la ut och lät flugan ligga en stund. Säger då till PA " Fan vad jag vill få fisk på denna här flugan" eller rättare sagt jag kom halvägs i den meningen så försvinner flugan. Kändes så jävla bra! Ny fluga som ligger helt still och det tar. Perfekt!
Fisken landas och simmar sedan iväg igen.
Får lite senare ännu ett hugg men sitter och kollar på, ja nått åt motsatt håll och då gick det som det brukar när man sitter och dagdrömmer.
Kände mig nu helt nöjd. Mest med att flugan visade sig funka finfint. Så det fick bära av hem. Kommer en bild på den i dagarna.



 Jag på span


 Mellan skurarna så var det en riktigt fin lördagsförmiddag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar