tisdag 8 april 2014

En milstolpe





I bland är vissa fiskar mer värd än andra. Och ibland kan ett fiske vara hur bra som helst utan att jag fångat nått. Detta sammanfattar bra gårdagskvällen.
Det var en regntung men för årstiden varm kväll och det andades gott fiske redan vid första ögonkastet. Att jag själv skulle få nått kändes dock sekundärt. För att med mig var Mårten, mannen som denna vinter förts in på livets rätta väg av undertecknad och allt har gått som på räls. Fattades bara en sak, första fisken på fluga. Vi började fisket på en spegelblank sjö. Gick trögt till en början men efter ett platsbyte så hände det! Livets första flugfångade fisk. Sicken grej det är. Lika nöjda båda två så blev det ganska snart kaffe som nog smakade än lite bättre än för någon timme sedan. Som tur var så var kvällen inte slut. Sista timmen bjöd på vakfest. Var ett riktigt spännande fiske där fisken vakade sig ett antal gånger hela vägen fram till mina flugor. Det sura var bara att det sista vaket aldrig kom det på MIN fluga. Nu var det bra hur som. Bara att det att det är spännande kan ge ett bra fiske i alla fall trotts att jag inte landade nått. När väl mörkret kom så var det två nöjda personer som styrde hem med laddning på nästa fiske




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar