måndag 14 april 2014

Närvaro

Catch and release


Trots att vinden piskade på oförtrutet så kändes det riktigt bra bortsett från mina fötter som jag inte kände alls. Var nu på väg hem efter ett bra men köldslaget fiske. Timmarna tidigare hade dock varit rätt behagliga trotts allt så det värmde lite iaf.

Hade varit dött denna kväll men nu vid kl 18 så började det hända lite. Kände närvaron direkt. Sporadiska vak i en viss del av sjön drog till sig min uppmärksamhet. Efter en stunds studerande av vaken så trodde jag mig funnit ett mönster i fisken eller fiskarnas turer. Efter utlägg och en stunds väntan försvann min mörkoliva klinkhammer i strl 12 i ett vak. En pigg Regnbåge av mindre storlek landades men inte utan en riktigt skaplig fight. Rätt nöjd så fortsatte jag mitt fiske i 1 timme men nu utan resultat. När tankar på en varm dusch totalt hade tagit överhanden så fick det bära av hem från en fortfarande gråmulen och vindpinad sjö

En fluga kan knappt bli enklare men den gör jobbet
 
Dala med fullt spöböj

2 kommentarer: