onsdag 25 maj 2011

Blåsigt i flytrningen.


kan konstatera att mitt hem behöver en till dator. Bloggen har fått ligga nere pga att burken varit mer eller mindre ockuperad.
Var och fiskade några timmar i torsdags. Var en kväll utan mycket att berätta om. Vakingen uteblev och regnet strilade.

I Lördags så bar det av till Karlsdal för att paddla runt i flytringen. Vädret var soligt men mycket blåsigt så jag visste inte vad man skulle ha för förhoppningarna. När vi, jag o PA kommer fram så ser vi en Vulgata nästan direkt. Förhoppningarna stiger! Facit var att vi såg typ 5 st på hela kvällen men det visste vi inte när vi kom plus att det är nån eller ett par veckor för tidigt.
Efter laddning så blir det problem när jag sliter av spännbandet på simfötterna, men med hjälp av PAs bälte så lagas det provisoriskt. Väl ute på vattnet så jävlas vinden med oss större delen av kvällen. Det börjar inte vaka förs runt 21 och då är det ganska sporadiska vak. PA får några fiskar och tappar några. För mig är det på målsnöret men jag lyckas få en fin Öring i elfte timmen efter att tidigare missat ett par fiskar.
Runt midnatt så bär det av hemåt efter en ok tur men den kunde varit bättre, men väljer man en av årets blåsigaste dagar så får man skylla sig själv.

Nu ska jag diskutera med frun om att jag bör fiska i morgon. Ska nog gå bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar